woensdag 2 maart 2011

Circusdirecteur

Komend weekend begint carnaval weer... Iets wat ik zelf jarenlang met heel plezier heb gevierd, maar nu ook al jaren met plezier ontvlucht!

Komend weekend ga ik met m'n vriend, m'n ouders en zus met gezin een weekendje weg. Heerlijk even een paar dagen niks... Carnavalskleren hoef ik dus dit jaar ook niet te maken.

Maar een paar weken geleden kwam m'n zus met een tas stof en wat patronen naar me toe. Of ik voor Stef verkleedkleren wilde maken. Is pas de maat van volgend jaar ofzo dus ik had tijd genoeg. Maar iets maken voor m'n neefjes kan ik nooit lang laten liggen... Dezelfde week begon ik nog het patroon te knippen en aan te passen aan z'n smalle kontje. Maar toen ik het patroon geknipt had kon ik t ook wel vast op t stof leggen, kijken of ik genoeg stof had, enz...

Dus inmiddels is 't pakje al af!



Het is eigenlijk een wolven pak ofzo, vandaar de staart. Maar in andere stofje kijkt het meteen heel anders. Zondag morgen had ik nog snel een rood strikje erbij gemaakt en nu is het net een circus directeur.

Mam vierde zondag haar verjaardag dus had t pakje meegenomen zodat hij hem even kon passen. Maar hij heeft m niet meer uitgetrokken, hij heeft er de hele dag in rond gelopen.

De staart vind ie ook helemaal geweldig want mam heeft een voorleesboekje over de kikker die geen staart heeft en alle andere dieren wel. Nu heeft ie dus zelf ook een staart. Maar de staart kan er ook af.

Het paste hem al behoorlijk goed, alleen de broekspijpen en mouwen nog even opgerold. Hij mag deze week verkleed naar het kinderdagverblijf dus kan ie 't pakje al meteen aan!




Fijne carnaval!

Groetjes
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten