donderdag 31 maart 2011

Pasta met roomsaus

Tijdens m'n Italiaanse etentje voor vrienden inmiddels heel wat maanden geleden was iedereen heel enthousiast over een aantal gerechten, ik heb ze beloofd deze online te zetten. Ik heb toen o.a. een pasta met courgette, champignon en parmaham in een roomsaus gemaakt. Deze saus maak ik sindsdien regelmatig en is een heerlijk, simpele en snelle saus. Ik maak hem vaak 's avonds vast klaar, dan kunnen de smaken lekker intrekken en als ik dan de volgende dag uit m'n werk kom staat het eten vaak al op tafel! M'n vriend hoeft dan namelijk alleen even pasta te koken en de saus op te warmen, ideaal! Het is wel een saus met heel veel groente en weinig "nat", maar daardoor behoorlijk gezond en om je vingers bij af te likken zo lekker!

Dinsdagavond had ik de saus ook weer klaargemaakt, gisteren hebben we er weer heerlijk van gegeten. Waarik het recept precies vandaan heb gehaald ooit weet ik niet meer, kan het nergens meer terug vinden... Maar inmiddels behoorlijk m'n eigen draai aan gegeven.

Pasta met roomsaus:

Ingrediënten:
- olie
- 2 uien
- 2 teentjes knoflook
- 100 g parmaham
- 250 g champignons
- 1 courgette
- scheutje kookroom (light)
- oregano
- peper en zout

Bereiding:
Begin met het snipperen van de uien, schoonmaken van de knoflook en snijden/knippen van de parmaham.
Verhit in een pan een scheutje olie en bak hierin de uien met de knoflook glazig/licht bruin. Doe er dan de parmaham door en bak deze even aan. Ondertussen snij je de champignons in plakjes. Als de ham aangebakken is doe je de champignons erbij in de pan. Dan snij je de courgette in stukjes en doe je ook deze in de pan. Bak tot alles een mooi kleurtje heeft en gaar begint te worden. Vervolgens doe je een scheutje kookroom in de pan, heel even aan de kook brengen, dan naar smaak oregano, peper en zout toevoegen. Ondertussen heb je de paste beetgaat gekookt. Doe de pasta met de saus op een bord en strooi er eventueel nog wat parmazaanse kaas over. Smakelijk eten!'



Dit recept is voor 3 tot 4 personen. Maar gisteren hadden we zo'n honger dat de pan helemaal op is gegaan! Gelukkig is t niet zo'n ongezonde saus...

Ben voor de modinette opleiding druk bezig met tekenen en borduren. Vooral qua borduren heb ik de slag echt weer te pakken, heerlijk! Heb 't nu wel weer ff aan de kant gelegd want heb bedacht dat dat natuurlijk ook wel een werkje is om in 't zonnetje op ons balkon of in de tuin te doen...

Dus gisteren de naaimachine weer even te voorschijn getoverd! Moest voor Evert nog een spijkerbroek inkorten en ben daarna meer lekker verder gegaan! Want door de opleiding ligt 't spijkerrokje waar ik mee bezig was een beetje stil, maar gisteren toch weer aardig mee opgeschoten. Al vind m'n machine doorstikken niet echt leuk over soms wel 10 lagen elastisch dunne spijkerstof... Dus moet een paar stukken even opnieuw proberen. Gisteren al heel wat keren geprobeerd en weer helemaal uitgehaald, grrr. Dat uithalen maakt 't niet leuker en daardoor had ik m'n rokje geloof ik ook even aan de kant gegooit! Maar wil 'm nu toch wel afmaken zodat ik 'm ook echt kan gaan dragen!

Groetjes
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten