vrijdag 24 juni 2011

Nieuw huisje!

Inmiddels hebben we een week de sleutel van ons nieuwe huis en er is al super veel gedaan!

Op de begane grond en de eerste etage hebben alle muren inmiddels een kleurtje. De zolder nog niet, die komt denk ik volgende week aan de beurt, maar kan inmiddels geen roller meer vasthouden, m'n vingers zijn in de kramp stand gesprongen zodra ik ook maar naar een roller kijk! Al gebeurde dat gisteren gelukkig pas bij de laatste muur...

Nadeel van nieuwbouw is dat je alles van tekeningen en plaatjes moet uitzoeken, op basis van een tekening ga je kijken waar je welke kleur doet en dergelijke, maar we zijn er echt super blij mee! Alles pakt helemaal uit zoals ik het in m'n hoofd had, of nog mooier...

We zijn vorige week natuurlijk begonnen met onze taart aansnijden!


Daarna de eerst spullen binnen gezet, want we wilde er vanaf dag 1 meteen slapen. En 't bevalt echt super!!! Huis voelt echt vanaf de eerste minuut al als thuis...

De muren beneden worden allemaal licht grijs, met in de huiskamer en de hal 1 muur antraciet. Het antraciet zijn de meeste super enthousiast over, vind'm zelf dan ook echt super gaaf!


Boven zijn de muren ook lichtgrijs, met op onze slaapkamer en 1 logeerkamer een muur lime-groen. Echt super kleurtje. Evert moest wel even wennen, maar 't is straks wel altijd zomers op onze slaapkamer! En als 't straks allemaal ingericht is is de kleur denk ik ook wel minder heftig. Heb hier al heel wat diplomatieke antwoorden gehad als mensen de muur zagen, achja, wij zijn er blij mee en dat is 't enige wat telt. Zo'n uitgesproken kleur vind ook niet iedereen mooi.


Evert is inmiddels met de vloer bezig, die ligt er ook al op veel plekken in.


Komend weekend nog verder leggen en plinten gaan doen, dan ga ik van de week m'n keuken al inruimen, dat is ook echt m'n grote trots, maar heb er helaas nog geen mooie foto van omdat dat echt ons leefplekje is momenteel... En de badkamer ook trouwens, heb al regelmatig in bad gelegen, echt even een rustpuntje in huis.



Jullie snappen dus wel dat m'n naaimachine momenteel nog in ons oude huis staat en daar even vakantie kan vieren want daar heb ik momenteel geen tijd voor! Al gaan we wel als ik binnenkort de zolder klaar heb er gauw genoeg een bureau maken zodat ik af en toe daar weer wat kan gaan freubelen en dus ontspannen...

Ik ga snel weekend vieren en flink aan de klus!

Ik zal proberen toch af en toe te blijven updaten al valt 't niet mee want heb er voorlopig nog geen internet! Wilde ik gaan regelen toen bleek er geen kabelaansluiting te liggen, die komen ze nu op z'n vroegst in week 33 aanleggen dus dat is wel echt even wennen, alleen internet op m'n mobiel of snel even na m'n werk...

Fijn weekend!

Groetjes
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten