zaterdag 11 december 2010

Sinterklaas 2

Voor sinterklaas had ik nog meer kado's zelfgemaakt.

Voor m'n vader had ik nog een soort After Eight chocolade gemaakt.
Een grote reep pure chocolade smelten in een pannetje (au bain marie).
Ondertussen in een vijzel een half zakje wilhelmina pepermuntjes fijn stampen.
Als de chocolade mooi vloeibaar is roer je daar de pepermunt-stukjes door.
Je giet dit mengsel uit op een met bakpapier beklede bakplaat en laat het daar een nachtje opstijven.
De volgende dag moet je opschieten met dit alles in stukjes te breken en in een doosje te stoppen, anders is het vast al opgesnoept!

Ik heb hier helaas geen foto van kunnen maken want het viel bij iedereen erg in de smaak... Maar ik ga het vast en zeker nog een keer maken want het was wel erg simpel!

Daarnaast maakte ik voor mijn zus nog een keukenschort. Voor m'n neefje maakte ik een zelfde soort schortje met bijpassende ovenwantjes en een koksmutsje. Zondag had hij alles meteen aangedaan en zat daarna bij oma in de keuken mee het beslag van z'n pannekoeken te kloppen, dat zag er zo schattig uit!




Groetjes
Marijke

2 opmerkingen:

  1. ach wat schattig...crea tante ben jij hoor!

    Nog ff over het boxkleed...heb jij dat dan met de hand door gestikt? Ik was even nieuwsgierig. Ik denk omdat ik verschillende stoffen boven en onder had, dat het dan wat lastiger wordt, want het verschuift allemaal maar. Maar goed! In ieder geval bedankt voor je reactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk allemaal!! enne.. wie niet waagt, die niet wint! ;-) Leuk dat je meedoet met mijn give-away!! Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen