zondag 11 september 2011

Jurkje

Voor de bruiloft wilde ik zelf een jurkje maken. Al maanden geleden ben ik op de naailes begonnen met het tekenen van een patroon. Ik wilde een jurkje met onderaan een soort ballonrokje. Op internet heb ik allerlei foto's gezocht van jurkjes die ik leuk vond. Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar een leuk stofje. Het leukste stofje wat ik tegen kwam was een stretch stof. Op basis van de stof ben ik het patroon gaan tekenen. De basis was een ballonrokje met een hele lage tailleband. Vervolgens weer wat foto's gezocht en allerlei bladen bekeken om het bovenstuk te bepalen. Dit is uiteindelijk een strak lijfje met aan beide zijde een v-hals en smallen bandjes geworden.

Dit is het jurkje geworden!



Ik wilde er eigenlijk nog een bolerotje op maken maar kwam een tijdje terug het perfecte bolerotje tegen, precies wat ik in m'n hoofd had! Die heb ik toen gekocht want ik was ook bang dat ik door t huis in tijdnood zou komen en het bolerotje wellicht niet meer af zou krijgen...


Afgelopen week heb ik best wel wat tijd op zolder doorgebracht. Ik kan jullie dus binnenkort weer wat nieuwe dingen laten zien.

Groetjes
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten