vrijdag 12 november 2010

Trui

Carnaval vorig jaar gingen we met m'n ouders, vriend, zus en haar vriend en zoontje naar winterberg. Daar hoorde een lekker warme trui voor m'n neefje bij vond ik!

Op naailes leer ik alles met zelf patroon tekenen en "mogen" we geen gebruik maken van bestaande patronen. Maar aangezien m'n neefje pas klein was en ik hem niet dagelijks zie was zijn maten nemen niet zo heel handig. Dus maar op zoek naar een bestaand patroon. Het is uiteindelijk de Burda 9716 geworden.
Ik had alleen een fout gemaakt bij de kraag, die had ik niet op de stofvouw gelegd. Maar dit is uiteindelijk alleen maar gaver geworden vind ik. Nu is de kraag aan de binnenkant een andere kleur en staat lekker fris en vrolijk als de rist open is.
Dit jaar past hij de trui nog steeds, alleen was hij een beetje kort geworden. Heb er nu ondereen nog een grijze rand aan gezet en nu kan hij m dus gewoon nog een winter aan. Dus laat t maar weer lekker koud worden!

Dit was dus het eerste bestaande patroon wat ik maakte. En behalve het foutje bij de kraag vond ik het patroon wel erg duidelijk en makkelijk. Voor kinderkleding vind ik het dus zeker een aanrader om gewoon met zo'n patroon te werken.

Ga hem dit jaar waarschijnlijk nog een paar maatjes kleiner maken voor m'n andere neefje van een paar maanden oud!

Groetjes
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten