donderdag 18 november 2010

Knisperknuffel

Vorig jaar in december wist ik al dat m'n zus zwanger was, 't was nog heel pril maar we merkte het meteen aan haar! Ik wilde eigenlijk meteen voor m'n nichtje/neefje iets moois gaan maken, maar moest toch nog even m'n mond houden.

Toen 't eindelijk allemaal echt bekend was kon ik aan de slag! Ik maakte een knuffeltje, een olifantje met daarin wat folie verwerkt zodat het lekker knispert als je er aan komt.

Het voorbeeld haalde ik hier vandaan.

Onderaan zitten wat lintjes genaait zodat de baby hier lekker mee kan friemelen. Aan de slurf zit een klittenbandje zodat er ook nog een speen aan gemaakt kan worden. Ik heb 'm gemaakt van heerlijk zachte fleece.

4 opmerkingen:

  1. Wat is dit een leuk olifantje geworden. (vind hem eigenlijk nog mooier dan die van het voorbeeld!)
    Welk folie doe je er tussen voor dat knispereffect en kun dat ook gewoon wassen met die folie erin?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. An,

    Ik heb er gewoon van dat doorzichtige kado folie voorgebruikt. Meestal wel 2 laagjes. Het knipsert dan heel goed en je kunt dat folie gewoon wassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey!

    Waar haalde je het patroon vandaan of heb je dit zelf getekend?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Annelies.

    Ik heb het patroontje zelf getekend. Alleen even een tip, de slurf van fleece was te dik voor een speen... Als je er dus een speen aan wilt maken moet je dat met lint of dunner stof doen.

    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen